|     Orientacions metodològiques   per educació infantil (Cabrera i Rivera)  |   
- Organitzar      la vida escolar com un procés d’interacció i comunicació entre els fillets      i l’adult. Si això és prioritari per a tots els alumnes, per als que      acaben d’arribar  d’un altre país és      vital. Afrontar de manera adequada les primeres comunicacions en un altre      idioma, amb els seus iguals, pot ser la base de l’adaptació dels anys      següents.
 
- S’imposen      activitats d’acollida on predominin els jocs cooperatius, prioritzant el      llenguatge oral: Presentació, coneixement, afirmació, confiança ... Vegeu,      entre d’altres a Cascón i Soriano i M. Beristain (1995)
 
- Si volem      construir l’aula de tothom, s’ha de notar en la decoració, en les imatges,      en els idiomes en què apareixen els escrits ...
 
- El contacte      amb les famílies té una importància particular en gran part dels casos,      però és especialment rellevant en els fillets acabats d’arribar d’un altre      país. L’entrada a l’escola suposarà la sortida del món familiar conegut i      segur, per introduir-se  en un món      desconegut i més ampli de relacions en les quals es fa servir un altre      idioma i altres costums.  Cal      comptar amb l’agreujant que aquests alumnes poden haver patit massa canvis      d’espais geogràfics, socials, culturals ..., en massa poc temps i les      seves fonts d’inseguretat encara poden ser més grans.
 
Com a persones educadores, haurem d’estar atentes a aquesta dita freqüent: “S’adapten ràpidament ... a infantil no hi sol haver problemes ...” tan sentida de vegades i darrera de la qual sol haver-hi la mera assimilació cultural, més negativa quan distancia (en lloc de bastir ponts) l’infant de l’altra cultura que parla, sent, viu, menja i palpa a casa seva, amb la seva família.